Wat je aandacht geeft, dat groeit

Het schrijven van een blog is voor mij is een ware uitdaging. Het vraagt van mij dat ik even terugkijk naar de afgelopen periode. Iets wat eigenlijk niet heel erg bij mijn persoonlijkheid past. Ik wil namelijk altijd vooruit en kijk liever naar wat er gaat komen en wat er beter kan.

Ouders die blij zijn met hun keuze

Stil staan bij de afgelopen periode op de Leeuwenhartschool maakt wel dat ik heel blij word. De kleuterklassen zijn heerlijk gevuld en ouders geven aan heel blij te zijn dat ze de keuze hebben gemaakt voor het vrijeschool onderwijs. De kleuters realiseerden een aantal buitenlesdagen. Iets waar de kinderen van genieten en de juffen veel inspiratie uit halen. De volgende buitenlesdag staat alweer gepland.

Het lees proces op gang gebracht

Ik zie een 1e klas onder leiding van juf Suzanne erg naar elkaar toegroeien. De letters zijn geleerd en het leesproces is op gang gebracht. Dat belooft wat voor de toekomst! De 2e klas onder leiding van juf Ria is mooi in harmonie. Ik heb genoten van hun prachtige euritmievoorstelling een paar weken geleden.

Het vormen van een groep

En dan de 3e klas…Wát hebben ze een groei doorgemaakt met elkaar. Zó veel kinderen van andere scholen met andere achtergronden. Uit vele windrichtingen kwamen ze bij elkaar en moesten ze een groep vormen. Daar hebben de kinderen samen met juf Elseline en Yvette echt keihard aan gewerkt. Ze mogen gelukkig nog 3 jaar samen verder groeien, dus dat zit wel goed.

En dan natuurlijk die prachtige muzikale 4e klas onder leiding van meester Matthias. Zijn liefde voor muziek zie je terug in het ritmegevoel en ongelofelijke muzikaliteit van de kinderen.

Meedoen aan de Miniroparun

De ‘over’enthouasiaste, sportieve klas 5/6 heeft weer gebruist dit jaar. Ze houden het hele lerarenteam altijd scherp, of we willen of niet. Ze zorgen ervoor dat we als enige school van Oud-Beijerland weer mee hebben gedaan aan de Miniroparun. Dat heeft geld opgeleverd voor het goede doel maar ook een goede spirit in de klas. Samen kun je echt veel bereiken.

Terugblikken is belangrijk

Het stil staan is dus eigenlijk zo gek nog niet. Terugblikken op de zaken die goed zijn gegaan en fijn zijn geweest is niet iets wat ik als vanzelfsprekend doe. Het vieren van successen en daar flink aandacht aan schenken is ook ontzettend belangrijk om met kinderen te doen. Als leerkracht in de klas en als ouder thuis natuurlijk ook. Want alles wat je aandacht geeft, dat groeit!

“Kinderen zijn van nature nieuwsgierig”