Aanmeldprocedure

Vooraanmeldingen kleuters

Heeft u belangstelling voor deze vrijeschool en wilt u uw kind graag op de Leeuwenhartschool geplaatst zien, dan bent u van harte welkom tijdens een van onze informatiebijeenkomsten. Tijdens deze bijeenkomst worden formulieren voor de aanmeldprocedure verstrekt. Op het moment dat u dit formulier ingevuld bij de administratie inlevert, staat uw kind op de wachtlijst.

De aanmeldprocedure

Leerlingen worden toegelaten op volgorde van aanmelding bij de administratie. Na het inleveren van het aanmeldformulier, in het schooljaar voorafgaand aan het jaar waarin uw kind vier jaar wordt, wordt óf de aannameprocedure gestart, óf u ontvangt bericht dat er op dat moment (nog) geen plaats is voor uw kind. Dit is afhankelijk van uw plaats op de wachtlijst en het aantal vooraangemelde broertjes en zusjes. Is er geen plaats voor uw kind, dan is er altijd een mogelijkheid om op de wachtlijst te blijven staan tot er een plekje vrij komt.

Er zijn voorrangsregels bij plaatsing. Broertjes en zusjes hebben voorrang, mits tijdig aangemeld.

Zij-instromers

Bent u opzoek naar een “nieuwe” school voor uw kind dan bent u ook van harte welkom op een van de informatiebijeenkomsten (zie agenda voor data). Tijdens deze informatiebijeenkomst kunt u een vooraanmeldformulier invullen en inleveren voor uw kind(eren). De aannamecoördinator neemt z.s.m. contact met u op of er mogelijk plaats is en indien er plaats is om de aanname procedure zij-introom met u door te nemen en te starten. Na afronding van deze procedure wordt duidelijk of wij uw kind het onderwijs kunnen bieden dat het nodig heeft.

Tijdig aanmelden

Het maximale aantal kinderen in een groep is 28. Vanaf dit aantal is een klas vol. Vanwege de toenemende vraag naar vrijeschoolonderwijs, is de Leeuwenhartschool gestart met het invoeren van wachtlijsten voor diverse klassen. Wij benadrukken dan ook uw kind(eren) tijdig aan te melden. Voor actuele informatie over ruimte in een specifieke klas vragen wij u contact met ons op te nemen.

Informatieochtenden schooljaar 2023-2024:

Heeft u interesse in onze school en wilt u meer weten over ons vrijeschoolonderwijs? U bent van harte welkom om een kijkje te komen nemen in onze school tijdens een van de informatieochtenden:

• Vrijdag 15 september 2023
  • Maandag 30 oktober 2023
  • Donderdag 30 november 2023
  • Vrijdag 19 januari 2024
  • Dinsdag 12 maart 2024
  • Donderdag 4 april 2024
  • Vrijdag 24 mei 2024

Aanvang: 09.00
Eindtijd: 10.00
Meer informatie over deze bijeenkomst: informatiebijeenkomsten

Meld je wel aan via info@leeuwenhartschool.nl zodat wij weten dat u komt!

info@leeuwenhartschool.nl