Over onze school

De Leeuwenhartschool is in 1982 opgericht en heette toen ‘Vrije school Hoeksche Waard’. In 2010 kreeg de school de naam Leeuwenhartschool. De nieuwe naam is ontleend aan de uitdrukking ‘een mens met een Leeuwenhart’. Het betekent: moedig mens. Het woord is ook bekend van het beroemde kinderboek van Astrid Lindgren ´De gebroeders Leeuwenhart’.

Leerlingen uit Oud-Beijerland en de Hoeksche Waard

De Leeuwenhartschool is gevestigd in Oud-Beijerland en heeft leerlingen uit de hele Hoeksche Waard en daarbuiten. De school maakt deel uit van de Samenwerkende Vrijescholen Zuid-Holland met in totaal 1600 leerlingen. De vestiging in Oud-Beijerland is één van de kleinere locaties met ongeveer 160 kinderen.

Plat lesrooster

We hanteren sinds een aantal jaren een plat lesrooster. Dat betekent dat alle kinderen elke dag van 8.30 uur tot 14.00 uur naar school gaan.

Kom kijken!

Bent u nieuwsgierig geworden naar onze school en de kracht van het vrijeschoolonderwijs? Kom gerust een keer langs, u bent van harte welkom!