Start nieuwe schooljaar

Wat was het een fijne start van het schooljaar! Met het college hadden we de zaal klaargezet en mooi aangekleed met bloemen. Het was voor mij de vierde keer dat ik een opening bijwoonde en elke keer krijg ik kippenvel als de nieuwe 1e klassers de zaal in komen terwijl we het schoollied zingen. De kleuterjuffen hebben de kinderen ‘over het bruggetje’ begeleid naar hun nieuwe juf. Daarna werden er verhalen verteld en mochten alle kinderen even wennen in hun nieuwe lokaal.

Dinsdag begon voor alle kinderen van de school de eerste echte schoolweek. Het was een fijne sfeer in de school en volgens mij zijn alle kinderen goed begonnen. Hier en daar zal het wel spannend geweest zijn denk ik. Het kost altijd even tijd om weer in het ritme te komen (en niet alleen voor de kinderen;). Die tijd nemen we er gewoon voor!

“Door het vieren van jaarfeesten worden kinderen zich bewust van het jaarverloop en stimuleren we verbondenheid met de natuur”